Wat te eten voor een training?

GeĂŻnteresseerd in het proberen van StairMaster workouts? Wat dacht je van een Barre-workout? Misschien twijfel je tussen Yoga versus Pilates of circuittraining versus HIIT. Hoe het ook zij, een geweldige training begint voordat je zelfs maar een voet op de spinbike hebt gezet of een lange halter oppakt – je lichaam goed voeden speelt een belangrijke rol om je lichaam gelukkig, gezond en in beweging te houden om je de energie te geven die je nodig hebt om je laatste reeks herhalingen door te komen.

Je weet waarschijnlijk al dat eiwitten je spieren kunnen helpen herstellen na een inspannende zweetsessie, maar wat moet je eten? voordat een training? Als je op zoek bent naar verkwikkende opties om je volgende training van brandstof te voorzien, kies dan voor koolhydraten, eiwitten en vetten.

Waar moet ik op letten bij een pre-workout snack?

Als je voor je training niet meer eet of die dag niet genoeg hebt gegeten, zul je je waarschijnlijk duizelig en licht in het hoofd voelen en niet in staat zijn om je training te verpletteren. Als u zich echter te vol voelt of een stevige maaltijd eet voordat u gaat sporten, past dit misschien niet goed bij uw maag en voelt u zich misschien minder dan op uw best.

Dat gezegd hebbende, een pre-workout snack moet licht verteerbaar zijn om ongemak tijdens het sporten te voorkomen. Maar het moet ook verzadigend zijn en vol zitten met de macronutriënten die je nodig hebt om je lichaam energie te geven.

Je lichaam gebruikt de macronutriĂ«nten in voedsel om je spieren en je hersenen van energie te voorzien – denk aan macronutriĂ«nten als de brandstof die je interne motor aandrijft. Deze macronutriĂ«nten erbij betrekken:1

  • Complexe koolhydraten – Complexe koolhydraten, die worden aangetroffen in voedingsmiddelen zoals bonen, granen, bruine rijst, brood en fruit, voorzien je lichaam van glucose dat wordt omgezet in glycogeen, waarvan je spieren afhankelijk zijn voor energie.
  • Magere ProteĂŻne – Magere eiwitten, die je kunt krijgen van vlees, gevogelte, vis, eieren, linzen of noten, dienen als de “bouwsteen” van je lichaam en bieden de structuur en ondersteuning die nodig zijn om spieren te herstellen en te vernieuwen en de vele interne processen van je lichaam aan te drijven .
  • Gezond vet – Vet uit de voeding kan een vol gevoel helpen bevorderen en belangrijke voedingsstoffen leveren, zoals omega-3- en omega-6-vetzuren.

Als uw doel om te sporten gewichtsverlies of het verliezen van buikvet is, maakt u zich misschien zorgen dat deze voedingsmiddelen uw lichaamsgewicht alleen maar vergroten. Maar het punt van het eten ervan is niet alleen om je training van brandstof te voorzien, maar ook om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Afhankelijk van wanneer u van plan bent te gaan sporten, moet uw pre-workoutmaaltijd of -snack een balans van deze macronutriënten in uw dieet bevatten om ervoor te zorgen dat uw training op de juiste manier wordt gevoed.

Dat gezegd hebbende, wil je je pre-workout snack aanpassen aan het tijdstip van je volgende training.

Wat moet ik enkele uren voor een training eten?

Je hebt er de hele dag naar uitgekeken: je favoriete groepsfitnessles die slechts 30 minuten na het einde van je werkdag wordt gepland.

Aangezien je waarschijnlijk geen tijd hebt om een ​​pre-workout snack in te nemen tussen het afronden van de taken van de dag en het inpakken van je spullen, moet je je lunch een boost geven met een pre-workout bord boordevol voedingsstoffen.

Een eiwitrijk bord met gezonde vetten en volkoren granen is de beste maaltijd om te eten voor een training, zoals:

  • Pasta met verse groenten en kippenworst
  • Gegrilde vis met wilde rijst en avocado
  • Een boterham met pindakaas en jam op volkorenbrood
  • Een omelet gevuld met je favoriete groenten met een kant van eiwitrijke Griekse yoghurt
  • Havermout met notenboter en bessen

Als je tijd hebt, wil je misschien ook een half uur tot een uur van tevoren je energie “bijvullen” met een lichte maar koolhydraatrijke snack. Zo ben je ook niet te veel afhankelijk van eiwitpoeder.

Wat moet ik een uur voor een training eten?

Als je van plan bent om over een uur of zo naar de sportschool te gaan, wil je waarschijnlijk geen volledige maaltijd eten om te voorkomen dat je je misselijk of te vol voelt tijdens het sporten. In plaats daarvan zou je moeten kiezen voor een iets lichtere maar nog steeds vullende “minimaaltijd” die je de boost geeft die je nodig hebt zonder je te vertragen.

Zoek naar opties die veel koolhydraten en een beetje eiwit bevatten – het is aangetoond dat het een uur voor het sporten een koolhydraatrijke snack eten, de prestaties verbetert en je humeur verbetert.2

Enkele van onze favoriete minimaaltijden met energierijke complexe koolhydraten en spieropbouwende eiwitten zijn:

  • Volkoren toast of een rijstwafel met notenboter
  • Een hardgekookt eitje en een stuk fruit
  • Een smoothie met banaan, pindakaas, Griekse yoghurt, bessen en spinazie
  • Trailmix met noten zoals cashewnoten of amandelen en gedroogd fruit zoals rozijnen
  • Een eiwitreep en een appel

Wat moet ik 30 minuten voor een training eten?

Op een gegeven moment besloten om naar de sportschool te gaan of een virtuele les op je telefoon te volgen met een app zoals iChuze? Zorg dat je bijtankt! Hoewel je zeker niet zo snel voor je training een zware maaltijd wilt eten, wil je er toch zeker van zijn dat je lichaam alles heeft wat het nodig heeft om zich in het zweet te werken.

Wanneer u van plan bent te eten voor een training, moet u kiezen voor koolhydraatrijke opties voor die onmiddellijke energiestoot, terwijl u voedingsmiddelen met veel vet of vezels vermijdt – deze zijn moeilijker voor uw lichaam om te verteren en kunnen een weinig ongemak als het vlak voor het sporten wordt gegeten.3

Bewaar je grote maaltijd voor na het sporten. Zoek in plaats daarvan naar snelle, gemakkelijk verteerbare opties gevuld met energierijke koolhydraten waar je van kunt snacken terwijl je aan het sporten bent afspeellijst ontstoken als:

  • Een banaan of een appel (voeg een eetlepel notenboter ernaast voor extra verzadiging)
  • Zoutjes
  • Appelmoes
  • Een sportdrank of een energiegel

Het maakt niet uit hoe laat je eet, zorg ervoor dat je die snacks ook combineert met veel water – hydratatie is de sleutel om je lichaam op zijn best te laten voelen voor, tijdens en na een training. Het punt van je pre-workout snack of maaltijd is om te helpen bij je trainingsdoel, of dat nu krachttraining, spiergroei, enz. is.

Wat natuurlijk net zo belangrijk is als uw dieet, is het beoordelen van de conditie van uw lichaam. Misschien heb je je afgevraagd: “Moet ik trainen terwijl ik pijn heb?” Het antwoord hangt af van de grenzen van je lichaam. Als je jezelf te hard pusht, kun je geblesseerd raken.

Geef je lichaam brandstof bij Chuze Fitness

Als je eenmaal je eiwitten, koolhydraten en een vetrijke pre-workoutmaaltijd of snacks hebt gepland, hoef je alleen nog maar een sportschool te kiezen die aan je behoeften voldoet.

Bij Chuze Fitnesswe zijn niet alleen over fitness lessen. Het draait allemaal om geweldige voorzieningen in combinatie met de vriendelijkste community. Waren en-chuze-iastisch over het bieden van een goed uitgeruste, leuke, totaal gastvrije ervaring op een schone, gunstige locatie, en dat alles tegen een betaalbare prijs.

Bovendien bieden we op geselecteerde locaties Chuze-melanges om je lichaam op te frissen en bij te tanken.

Mis een all-inclusive sportschoolervaring niet – vind vandaag nog een Chuze Fitness bij u in de buurt. Met veel locaties is het net zo eenvoudig als zoeken naar “sportschool bij mij in de buurt.”

Beoordeeld door:

Ani is de Vice President of Fitness bij Chuze Fitness en houdt toezicht op de afdelingen groepsfitness en teamtraining. Ze heeft een carrière van meer dan 25 jaar achter de rug in clubmanagement, persoonlijke training, groepsoefeningen en instructeursopleidingen. Ani woont met haar man en zoon in San Diego, CA en houdt van hot yoga, snowboarden en alles wat met wellness te maken heeft.

bronnen:

  1. Gezondheidslijn. Voeding voor de training. https://www.healthline.com/nutrition/eat-before-workout#TOC_TITLE_HDR_3
  2. Forbes. Wat te eten voor een training. https://www.forbes.com/health/body/what-to-eat-before-workout/
  3. Ziekenhuis voor speciale chirurgie. Dit is wat je voor en na een training moet eten. https://www.hss.edu/article_eat-before-after-workout.asp
  4. Zeer goed passen. Wat te eten voor het sporten. https://www.verywellfit.com/what-to-eat-before-exercise-3120662

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Stripgilde.be
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart